5 تفاوت كليدي بين اپليكيشن هاي Android و IOS
هنگام بحث در مورد پروژه هاي جديد با مشتريان، بسياري از توسعه دهندگان اپليكيشن iOS دوست دارند مزاياي ايجاد يك برنامه در پلتفرم iOS را براي مشتري توضيح دهند و همچنين توضيح دهند كه چرا اين بهترين راه براي قرار دادن يك برنامه در بازار iOS براي آن پروژه خاص است.
به عنوان مثال بسياري از مشتريان داراي مخاطب فيلتر شده و نيازهاي امنيتي بيشتري دارند و انتظار بازگشت سرمايه بيشتري را دارند. به همين دليل است كه آنها iOS را بر اپليكيشن هاي Android ترجيح مي دهند. اما از آنجا كه آنها در حال ساخت محصول جديدي هستند كه به طور بالقوه مي تواند به سهم بزرگتر بازار Android گسترش يابد، آنها تعدادي سوال بسيار خوب مي پرسند:
چرا بايد فقط به توسعه برنامه iOS بپردازم؟ با توجه به مخاطبانم، آيا اين بهترين راه براي عرضه برنامه من است؟ آيا مشاركت كاربران اندرويد فوايدي دارد يا چنين اقدامي ماركي را كه سعي مي كنم بسازم كم مي كند؟
اينها همه سواللات ارزشمندي هستند كه مي توانيد با يادگيري بيشتر در مورد تفاوت هاي اصلي بين توسعه Android و iOS به آنها پاسخ دهيد. در اينجا اين است كه چگونه مي توانيد انتخاب را براي مشتريان گيج شده آسان تر كنيد با توضيح تفاوت هاي كليدي بين هر دو سيستم عامل.
تفوت هاي اپليكيشن هاي اندرويد و ios
1. زبان برنامه نويسي
در حالي كه برنامه هاي اندرويد عمدتا با جاوا و Kotlin ساخته مي شوند، برنامه هاي iOS با Swift ساخته مي شوند. تفاوت اصلي بين دو زبان برنامه نويسي اين است كه توسعه برنامه iOS با Swift مستلزم نوشتن كد كمتر است و بنابراين برنامه هاي iOS برنامه نويسي سريعتر از برنامه هاي ساخته شده براي تلفن هاي Android كامل مي شوند.
Swift همچنين رابط هاي متقابل بالا را فعال مي كند. با اين حال يك پلتفرم محدود است. با جاوا مي توانيد كار سرور و توسعه وب و همچنين توسعه برنامه تلفن همراه را انجام دهيد، بنابراين اگر فكر مي كنيد برنامه خود را در سراسر پلتفرم در دسترس قرار مي دهيد، جاوا ممكن است به عنوان يك راه حل كلي راه بهتري باشد.
2. متمايز بودن طراحي
شايد برجسته ترين ويژگي توسعه برنامه iOS استراتژي طراحي باشد. اصول طراحي iOS با طراحي اندرويد متفاوت است زيرا در اندازه ها و وضوح صفحه نمايش محدود، براي تعداد كمي از دستگاه ها در دسترس است. در مقابل توسعه دهندگان اندرويد بايد استراتژي طراحي خود را براي هر دستگاه و اندازه صفحه تنظيم كنند.
علاوه بر اين تفاوت هايي در رابط هاي دستگاه وجود دارد كه نه تنها بر ظاهر دستگاه ها بلكه بر تعامل و سفر كاربران در برنامه تأثير مي گذارد. هنگام طراحي براي iOS در مقابل اندرويد، توسعه دهندگان بايد به تفاوت هاي زير توجه كنند:
نوار ناوبري - محل و رنگ: بالا در مقابل چپ و آبي/خاكستري در مقابل رنگ.
منو: محل قرارگيري پايين و دسترسي بهتر به موارد پنهان در مقابل كشو/نوع جانبي و قرارگيري در سمت چپ.
اعلان هاي پاپ آپ: دو مرحله اي (هشدارها و برگه هاي عملكرد در iOS) در مقابل اقدامات لغو يك مرحله اي براي هشدارها در Android.
دكمه بازگشت: به صورت سلسله مراتبي از طريق برنامه در مقابل با استفاده از يك دكمه برگشت واقعي بازگشت.
ناوبري براي ايجاد حس جريان و استفاده يكپارچه از برنامه و يكي از عوامل اصلي براي نرخ تبديل بيشتر و يك اصل راهنما براي طراحان UX بسيار مهم است. بنابراين هنگام انتخاب بستر مناسب بايد به آن توجه كرد.
3. استراتژي هاي پولساز
علي رغم ارائه انواع مدل هاي بازاريابي طراحي اپليكيشن، توسعه برنامه iOS بيشتر بر روي برنامه هاي خريداري شده متمركز است در حالي كه اكثر برنامه هاي پشتيباني شده از Google پول خود را از درآمد آگهي به دست مي آورند.
به طور كلي خريدهاي درون برنامه اي براي هر دو سيستم عامل داراي رشد مداوم بوده و در مقايسه با تبليغات يا برنامه هاي پولي در طول زمان بهتر رشد مي كند. اگر به دنبال اطمينان خاطر هستيد كه راهبرد كسب درآمد شامل گزينه freemium راهي است، بايد بدانيد كه با گذشت زمان كاربران به محتواي رايگان بيشتري عادت مي كنند.
اگر به سختي به سراغ برنامه هاي پولي برويد ممكن است علامت را از دست بدهد مگر اينكه نياز كاربر واقعاً غير قابل تعويض را برآورده كند كه همه اينها به اين دليل است كه مخاطبان را به خوبي مي شناسيد.
4. مخاطبان
هيچ موفقيتي حاصل نمي شود مگر اينكه ابتدا اطلاعات مهم جمعيتي را بكشيد و برنامه خود را با توجه به ويژگي كاربراني كه مشكل آنها را حل مي كنيد يا نياز آنها را برآورده مي كنيد، بسازيد.
به عنوان يك قاعده كلي كاربران دستگاه هاي iOS درآمد ساليانه بالاتري دارند، سن بيشتري (بالاي 35 سال) دارند و ساعت هاي بيشتري را براي تلفن هاي خود صرف مي كنند. با آگاهي از اين روندهاي جهاني مي توانيد از اشتباهات رايج در جستجوي پلتفرم اشتباه جلوگيري كنيد. اما اين هنوز موردي است كه كاربران را به صورت موردي مورد بررسي قرار مي دهند تا نتايج درستي را كه بر اساس مفروضات كلي نيستند، بدست آورند.
5. جدول زماني توسعه
با توجه به حقايق فوق ممكن است به اين نتيجه برسيم كه پيش بيني سرعت و مقرون به صرفه بودن برنامه توسعه اندرويد در مقابل iOS دشوار است.
با اين حال اگر شما نياز به برنامه ريزي زمان و هزينه تكميل يك برنامه جديد داريد، مواردي را بايد در نظر بگيريد:
- به دليل پيچيدگي كد و تنوع دستگاه، طراحي اپليكيشن هاي اندرويد به طور متوسط 30 تا 40 درصد بيشتر طول مي كشد.
- زمان طولاني تر توسعه معمولاً معادل هزينه هاي بالاتر است.
- برنامه هاي iOS يك فرآيند پذيرش دقيق تري دارند كه توسط كارشناسان براي App Store (حداكثر تا يك هفته) بررسي مي شود، در حالي كه برنامه هاي اندرويد مي توانند چندين دوره را در بازه هاي زماني كوتاه تر ارسال كنند و به صورت خودكار انجام مي شود.
اگر چندين پروژه طراحي اپليكيشن در پشت خود داريد، به ناچار به پاسخ اكثر اين سوالات رسيده ايد، راه آسان يا سخت. با اين حال اكثر مشاغل به توضيح دقيق تري در مورد مسير خاصي كه مايل به انجام آن هستند نياز دارند و داشتن اين دستورالعمل هاي ساده در مورد تفاوت هاي اصلي بين توسعه Android و iOS به شما در جلوگيري از مشكلات اصلي و برنامه ريزي هزينه ها و زمان به طور موثر كمك مي كند.